شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۷
ویجت ها و آخرین اخبار
تیتر یک و اخبار برگزیده
آخرین اخبار، ویجت ها و جدول ها

٣١ تیرماه و در جریان برگزاری نشست رسانه‌ای رونمایی از یک آلبوم موسیقی در فرهنگ سرای نیاوران حسین عیلزاده، نوازنده و آهنگساز شناخته شده اظهاراتی داشت که واکنش بهروز غریب‌پور، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و سرپرست گروه تئاتر آران را به همراه آورد.
٣١ تیرماه و در جریان برگزاری نشست رسانه‌ای رونمایی از یک آلبوم موسیقی در فرهنگ سرای نیاوران حسین عیلزاده، نوازنده و آهنگساز شناخته شده اظهاراتی داشت که واکنش بهروز غریب‌پور، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و سرپرست گروه تئاتر آران را به همراه آورد.
بابک احمدی در روزنامه اعتماد نوشت: ٣١ تیرماه و در جریان برگزاری نشست رسانه‌ای رونمایی از یک آلبوم موسیقی در فرهنگ سرای نیاوران حسین عیلزاده، نوازنده و آهنگساز شناخته شده اظهاراتی داشت که واکنش بهروز غریب‌پور، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و سرپرست گروه تئاتر آران را به همراه آورد.
طبق گزارش منتشر شده در خبرگزاری کار ایران علیزاده در نشست مورد نظر به این نکته اشاره می‌کند که اسطوره‌های ادبی ایران همچون حافظ، سعدی و مولانا در قامت بازیگر زنده روی صحنه جان نمی‌گیرند و مردم هیچ بازیگری را در این نقش نمی‌پذیرند. این هنرمند در ادامه اشاره‌ای به خلق اپراهای عروسکی با محوریت اشعار مولانا و خیام نیز داشت. «وقتی اشعار به طور مثال خیام در هیبت یک عروسک خوانده می‌شود به دلیل محدودیت‌های حرکتی که دارد مردم با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند.»
این اظهارنظر با واکنش بهروز غریب‌پور که مدتی است اپرای عروسکی «خیام» را روی صحنه دارد، مواجه شد. این هنرمند روز جمعه (٢٧ مرداد) در گفت‌وگویی نسبت به اظهارات حسین علیزاده در مراسم رونمایی از پروژه غمنومه فریدون در مورد اپرای عروسکی خیام، واکنش نشان داد. «آقای علیزاده در جایگاهی نیست که بتواند درباره اپرای عروسکی داوری و بر کاری که ندیده است، قضاوت کند.»
صحبت‌های دو هنرمند شناخته شده تئاتر و موسیقی ایران در همین نقاط باقی ماند تا اینکه حسین علیزاده روز شنبه در نامه‌ای خطاب به غریب‌پور درباره حاشیه‌های پیش آمده پیرامون تئاتر عروسکی توضیحاتی ارایه داد. «غریب‌پور عزیز؛ نه تنها من بلکه تمام هنرشناسان ایران و جهان به نقش شما در هنر تئاتر و تئاتر عروسکی و نیز مدیریت شایسته هنری‌تان که زبانزد خاص و عام است، واقفند.
البته که ستایش از آن نیز نیاز به جایگاهی نداشته و ندارد. در روز واقعه در مورد اسطوره‌های ادبی و هنری سوالاتی مطرح شد و سخنانی به میان آمد که اینجانب کاملا از موضع شخصی و شاید هم کج‌سلیقگی عنوان کردم مثلا مولانا، حافظ، خیام در قالب هیبت آدمی نمی‌گنجند و در عالم خیال اگر شخصی مدعی شد من حافظ یا مولانا هستم برای‌مان باورش سخت خواهد بود چرا که همواره برای اسطوره‌ها هیبتی فراتر و والاتر از هیبت انسان قایل هستیم.
شاید این جمله من پرجسارت بوده که باور اسطورها در قالب عروسک نیز سخت‌تر می‌نماید که البته جواب درست این است که هنر می‌تواند همه ناممکن‌ها را ممکن کند.» نامه‌ حسین علیزاده با استقبال هنرمند شناخته شده تئاتر ایران همراه شد و بهروز غریب‌پور روز گذشته با انتشار متنی به غائله خاتمه داد. «بابت دو موضوع باید به شما تبریک بگویم.
نخستین تبریک بابت پیشگام شدن در شفاف‌سازی نظرتان و مسدود کردن راه بر کسانی است که دوستی میان هنرمندان را برنمی‌تابند و از هیچ کوششی دریغ ندارند که جامعه موثر هنری را به جان هم بیندازند.
دومین تبریک به خاطر دریافت جایزه هنری است که شما به حق دریافت کرده‌اید و همچون همیشه برای ایران و ایرانی‌ها و اکنون آسیایی‌ها مایه مباهات بوده و هستید.» این هنرمند در نامه خود از حسین علیزاده دعوت کرد تا به تماشای اپرای «خیام» بنشیند. «شاید خلق این آثار را صرفا به حساب محدودیت‌های فضای فرهنگی‌مان نگذارید و چه بسا پس از دیدن این اپرا و سایر اپراهای عروسکی شما عزیز نوآور ترغیب بشوید که اثری برای اجرای عروسکی خلق کنید.»
پیشنهادی که تحقق آن با توجه به همراهی علیزاده و تعدادی از هنرمندان تئاتر و سینما در شکل‌گیری پروژه‌ اخیرش دور از ذهن نیست. همکاری حسین علیزاده و بهروز غریب‌پور در خلق اپرای بعدی گروه تئاتر آران از همین حالا هیجان‌انگیز است.

ارسال دیدگاه:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت ارسال دیدگاه خود ابتدا بر روی کادر «من ربات نیستم» کلیک کنید.
پس از تایید، دکمه «ارسال دیدگاه» نمایان خواهد شد که با کلیک بر روی آن می توانید دیدگاه خود را ارسال نمایید..